ŚMIGŁOWIEC MI-8 (HELICOPTER MI-8)

Śmigłowiec Mi-8
Helicopter Mi-8

Krótka wizyta w okolicy lotniska w Balicach, gdzie stacjonuje 8 Baza Lotnictwa Transportowego. 
Moją uwagę przykuł krążący w okolicach lotniska wojskowy śmigłowiec Mi-8.

(A short visit around the Balice airport, where he is stationed 8 Base Airlift.
My attention was caught circulating in the vicinity of the airport military helicopter Mi-8.)










Mi-8 radziecki śmigłowiec wielozadaniowy zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Michaiła Mila. Późniejsze wersje otrzymywały również oznaczenia Mi-9Mi-17Mi-18Mi-19Mi-171 i Mi-172. Obecnie oznaczenia wszystkich maszyn z tej rodziny w Rosji ujednolicono do Mi-8. Na podstawie doświadczeń zebranych podczas projektowania i eksploatacji śmigłowców z rodziny Mi-8/Mi-17 powstały takie maszyny jak Mi-14 i Mi-24. Śmigłowce tej rodziny używały lub używa około 40 krajów. Zbudowano ponad 12 tysięcy sztuk, nadal w produkcji.

(Soviet Mi-8 multipurpose helicopter designed in the design office Mikhail Mila. Later versions also received the designation Mi-9, Mi-17, Mi-18, Mi-19, Mi-171 and Mi-172. Currently, the identification of all machines of this family in Russia standardized Mi-8. On the basis of experience gained in the design and operation of helicopters of family Mi-8 / Mi-17 produced such machines as the Mi-14 and Mi-24. Helicopters of this family have used or uses about 40 countries. Building of more than 12,000 units, still in production.)
Źródło: Wikipedia

No comments:

Photos by Tomasz Zając. Powered by Blogger.